Финансовото образование в дигиталната ера дава една съвсем различна перспектива на уменията и компетенциите, които съвременните деца трябва да придобият. Днес ние ги учим не само как да спестяват и да боравят с джобните си, но и как да да пазят личните си данни, да не споделят паролите си с непознати и да използват мрежата разумно.

Това са само част от съветите, които Зед споделя с децата в първата книга от поредицата „Приключенията на Зед„, която Fibank, като част от Европейската банкова федерация (ЕБФ) и Асоциацията на банките в България припозна като ценен инструмент и методология. Двете организации обединиха усилия, в рамките на „Европейската седмица на парите 2022“, и 90 деца, ученици от 3 „а“, 3 „б“ и 3 „в“ клас в ОУ „Иван Вазов“  получиха свое индивидуално копие – подарък от книгата, за да могат техните класни ръководители – Виолета Бакърджиева, Розалия Нанкова и Емилия Глоговска да проведат интерактивни уроци и „работилници за пароли“, чрез които да научат децата на безопасно и отговорно интернет поведение.

  • Дигиталното финансово обучение не означава единствено използването на дигиталните технологии като комуникационни канали, то включва  повишаване на информираността  и обучение относно дигиталните финансови продукти и услуги – същността, предимствата им и рисковете, свързани с тяхното използване. Включително изграждане на познания и умения в областта на киберсигурността и създаване на навици за дигитална хигиена сред подрастващите.
  • Дигиталните финансови услуги и продукти трябва да са част от учебното съдържание по финансова грамотност.
  • Образователните инструменти следва да са изключително добре подбрани според възрастта и интересите на учениците.
  • Дигиталното финансово образование предполага наличие на поне базова дигитална грамотност и  базова финансова грамотност.

Ако и вие искате да организирате работилница по дигитална грамотност и „работилница за пароли“, заявете своя работен пакет с книги и ни пишете, за да ви предоставим учебните материали за работа в клас.