DigitalKidZ STEM Клуб
Програмата е доказано успешна и тествана сред 1500 деца на възраст 6-15 години и 19 учителя в 7 града на България.
Програмата на DigitalKidZ STEM Клуб е базирана на истории и сюжет, в който са поставените задачите и новите умения, които учениците трябва да придобият.
Слушайки и разказвайки истории, децата развиват своите социо–емоционални умения. Историите развиват тяхното въображение и умение за визуализация. Разказването на истории има положително въздействие върху мотивацията им за учене, придобиването на нови умения и прилагането им на практика, особено когато става дума за имагинерни понятия, като онлайн сигурност и дигитална хигиена.
Учители в началното образование споделят, че дори деца с ниски академичния умения и мотивация за учене са по–склонни да участват в учебния процес и пишат, четат, работят с останалите в група, ако обучението е поставено в контекста на разказването на истории.
DigitalKidZ STEM Клуб е учебна програма, която подкрепя развиването на дигитална грамотност и усвояването на правилата за онлайн сигурност, стъпвайки на “уменията на 21 век” и изграждайки междупредметните връзки, в унисон със световните тенденции за иновации в образованието.
Програмата е разработена с подкрепата на Посолство Финландия в България и е съобразена с изискванията на Министерство на образованието и науката в Наредбата за приобщаващото образование и всички препоръки на Европейската комисия.
Фондация “Дигиталните деца”
Фондация “Дигиталните деца” е юридическо лице с нестопанска цел. Фондацията е регистрирана в обществена полза и осъществява дейността си в съответствие с българското и международното право, както и в сътрудничество с български, чуждестранни и международни организации и институции, които преследват сродни цели и изповядват сродни ценности. Фондацията е регистрирана от Министерство на правосъдието на 22.02.2016г.
Осъществяваната допълнителна стопанска дейност на Фондацията е в подкрепа на основната ѝ дейност и в съответствие с нейната мисия и цели
DigitalKidZ и “Училище с отвoрен код” са регистрирани търговски марки и Фондация “Дигиталните деца” има изключително право на тяхното използване. Съгласно националното и европейското законодателство всяко неправомерно използване на марките без разрешение на маркопритежателя е нарушение на правата и подлежи на санкции.
Правим STEM обучението забавно
Основната цел на Фондация „Дигиталните деца“ е да повишава общата дигитална култура на гражданското общество, като създава иновативни образователни инструменти и методология за ангажиращо преподаване на STEM науки, изграждайки „компетенциите на 21век“ у подрастващите.

Приключенията на Зед – книга
Възраст: 6-8 години
Историята съчетава забавните приключения на шест-годишния Зед с 10-те основни правила за безопасен интернет. Подходяща за работа в часа на класния.

DigitalKidZ Imagination – бордова игра
Възраст: 7-9 години
Подходяща за работа в клас – подкрепя междупредметните връзки, развива емоционалната интелигетност. Време за игра: 25 – 30ч.

Уъркшоп по киберсигурност, базиран на книгата
Възраст: 6-7 години
Тръгвайки на училище, за да бъдат приети в групата, децата често увеличават времето за онлайн игри. Четенето може да бъде алтернатива.

Медийната грамотност започва с търсенето
Възраст: 9-12 години
Целта на уъркшопа е да научи децата да боравят успешно с търсачките и да достигат по-ефективно до необходимата им информация и ресурси.

Онлайн идентичност за тийнейджъри
Възраст: 13 – 15 години
Целта e децата да осъзнаят разминаването между това кои са те като личности, мечти и преживявания и как ги възприемат връстниците им.
DigitalKidZ STEM Клуб за бизнеса
Заниманията и образователните инструменти са подходящи за надграждане на корпоративно – социалната отговорност на бизнеса. Имаме опит в организирането на уъркшопи за децата на служители – присъствени и онлайн.




Клубове по интереси в училище
Стартирайте свой локален DigitalKidZ STEM Kлуb в рамките на Клубовете по интереси.
Клубове по интереси в училище
Във връзка с организиране и финансиране на заниманията по интереси съгласно Наредбата за приобщаващото образование, Наредбата за финансирането на институциите в системата на предучилищното и училищното образование и ПМС 289 ви предлагаме да включите в учебния си план от 1 до 4 клас DigitalKidZ STEM клуб.
Задължителни изисквания за организиране на занимания по интереси:
Минимум 20% – училището получава средства за извънкасни дейности на базата на всички ученици, но училището решава самостоятелно колко ученика да включи. Трябва да включите поне 20% от учениците;
Минимум 40% – изискването е минимум 40% от заниманията по интереси да са по „Дигитална креативност“, „Природни науки“, „Математика“ и „Технологии“ (т.нар. STEM – Science, Technology, Engineering and Mathematics). Това изискване означава, че 40 % от всички одобрени извънкласни дейности трябва да са в STEM направленията;
Минимум 5% – минимум 5 % от заниманията по интереси трябва да бъдат организирани от външни за училището физически или юридически лица. „Дигиталните деца“ са сигурен партньор, с опит и експертност в предоставянето на STEM обучения за учители и деца.
За учители и директори
Програмата дава възможност на учителите да участват в мрежа от преподаватели в страната и да дискутират иновативни образователни технологии, методи на преподаване и оценяване и съвместни дигитални инициативи.
Програмата ще представи на учителите съвременни информационни и комуникационни технологии, и механизимите за интегрирането им в образователния процес.
За достъп до предложенията за занимания по интереси, училището трябва да има достъп до платформата на МОН – class.mon.bg – търсете “DigitalKidZ STEM Клуб”.
Оценявам високо амбицията на Фондацията да постави децата в центъра на своите проекти и решения, защото именно това е в основата на успеха, които имаме ние в образованието на Финландия и сме щастливи с партньорството, което имаме, защото споделяме идентични цели.
Приветствам Фондация „Дигиталните деца“ и нейния екип за ангажираността и постоянството относно въвеждането на иновативни образователни технологии, методи и практики, целящи повишаването на нивото на дигиталната грамотност и креативно-аналитично мислене на младите хора в България.
Със своята дейност Фондация “Дигиталните деца” поставя акцент върху важността от ограмотяване на децата при използването на дигитални устройства, което гарантира и сигурността им в онлайн пространството. Усилията, насочени към обучение в дигитална грамотност са от изключително значение за успешното усвояване на компетенциите, необходими за 21 век.
Образованието на днешните деца трябва да се осъществява в интерактивна технологична образователна среда, която да им дава равен достъп до съвременно образование.