DigitalKidZ: Блог

28
окт.

Работилничката на Многознайко: Забавление и майсторене на причудливи неща

Многознайко - лого

Интервюто, което направихме с Многознайко е много лично, защото държахме да споделим опита от работата си с тях с всички посетители на Digital KidZ.

Познаваме се с Диди далеч преди да стартираме инициативата, но преоткрихме всичко, което прави едва това лято, когато се озовахме по средата на сезона с едно „варненско дете“ в лятна ваканция, което нямаше приятели в новия град и изобщо не знаеше какво да прави и какво да очаква. Три дни, след като беше тръгнал на лятна занималня в „Многознайко“ , Мартин се чувстваше изключително щастлив и на мястото си.

Вижте всичко, което споделиха с нас от „Многознайко“ за работата и методиките си и ще разберете защо.

  • Какво могат да очакват родителите и децата от работилницата на Многознайко в рамките на Digital KidZ #3?

Работилничката на „Многознайко“ е място за забавление и майсторене на много причудливи неща. Тук децата могат да се забавляват, да приспособяват, да изобретявар невероятни модели или просто да наминат, за да си харесат идейка.

В нашата работилница използваме природни материали и много предмети от ежедневието. Комбинираме ги, влагаме лично творчество, а накрая винаги се получава някаква весела щуротия, която показваме на изложба!!!

  • Кои три думи бихте използвали, за да опишете едно дигитално дете?

Нестандартно, модерно, новатор.

  • Вие сте учител, какво трябва да се промени и какво да продължи в образователната методика, която познаваме ?

Образователната система в България се променя както всичко останало в този динамичен свят  Тя не е само в училище и има много по-широки измерения. Времето на „тебеширената педагогика“ отдавна отмина, но децата все още обичат да пишат, рисуват дори да се цапат с тебешир, защото така те трупат своя социален опит.

Все повече поправените грешки с червен химикал се заместват с онлайн тестове, но това по никакъв начин не може да замени личното присъствие и отношение на преподавателя (родител, учител). Възможността за директно общуване, за диалог несъмнено трябва да присъства в процеса на обучение , за да се чувстват децата значими и оценени.

Ролята на преподавателя трябва да бъде балансирана и насочваща, а не доминираща, за да могат децата да изразят себе си и своя потенциал.

  • Какво е мястото на технологиите и дигиталните устройства в класните стаи на българското училище?

Новите технологии стремглаво навлизат в образованието и понякога объркват или по- скоро раздвояват децата.

Свободният достъп до глобалната мрежа, възможността с едно натискане на копчето да научиш отговор без да четеш, възпитава едно консуматорско поколение с високо ниво на интелигентност. Мисля си, че сме наясно с резултатите на една по-консервативна система на образование, чийто продукт сме ние (родителите ), а в бъдеще ни предстои да разберем резултатите от промените когато ще констатираме реализацията на децата ни .. Затова традицията да ходиш на училище „ за да сполучиш “ било то с книжка или с таблет има нови измерения – да искаш, да учиш, да успяваш СЕГА, В МОМЕНТА !!!

  • Превръщат ли се технологиите в третия родител на всяко дете от поколение Z?

По- скоро това е твърде лично за всяко дете и семейство. Технологиите са неизменна част от съвренния живот, но отговорността за възпитанието, изграждането на ценносната система и израстването на всяко дете в семейството е отговорност на неговите родители.

Няма рецепта за добри родители, но затова пък всеки родител има възможност да потърси най-добрият вариант да разбира детето си, а не да се оправдава с присъствието на технологиите.

Всеки родител има задължението пръв да обясни на детето си както предимствата, така и опасностити от модерните технологии.

  • Каква е вашата лична мисия с участието ви в Digital KidZ #3? – Кого бихте поканили на DigitalKidZ #3?

Моята лична мисия е провокирана от ежедневната ми работа с деца. Първо като родител, а след това и като педагог, аз съм си поставила за цел при работата ми с тях да изградим доверие между нас. Говорим си като равни, изслушвам ги и се стремя да опозная техния необикновен свят.

От позицията на опита който имам, винаги се стремя да ги успокоя, да имвдъхна увереност, защото децата Z са много раними.

12108114_985552461503130_8162690547169225755_n

Третото издание на инициативата Digital KidZ на 07 ноември 2015г , зала 3 на НДК обещава да обедини експерти в областта на детската психология, образованието, изкуството, технологиите и бизнеса, за да повдигне въпроса за безопасността на децата в интернет и как технологиите да бъдат възпитавани.

Инициативата включва два форума годишно, посветени на образованието и възпитанието, в чиято програма участват някои от най-добрите експерти в България. Тяхната мисия е да обучат посетителите как да работят с интернет и технологиите, така че те да бъдат извор на възможности и знания за децата им, средство за общуване и инструмент да развиват уменията си и в перспектива да подобрят своите възможности за намиране на работа и за квалификация.

Предвидени са още творчески работилници за деца на възраст 4-10 години, които съпътстват програмата на форuма и изложение на неправителствените организации, които работят в областта, засягаща грижата за деца със специални потребности.

Допълнителна информация можете да откриете в сайта на събитието – http://digitalkidz.eu/, на неговата Facebook страница – https://www.facebook.com/DigitalKidZ.eu, както и в YouTube.

Digital KidZ се организира с подкрепата на Vivacom и Samsung и с любезното PR сътрудничество на Interimage. официален домакин на събитието – НДК.