Изкуството е възхитителен начин, чрез който развитието на детето може да бъде записано. Както всички знаем, с възрастта децата подобряват уменията си да пишат и четат, а същото се случва и при създаването на изкуство. И за трите, ролята на родителите и учителите е да предложат на децата най-различни материали, чрез които те да усъвършенстват  тези си способности. След като веднъж им бъде показано, малчуганите ще могат да направят своя избор. Но без експозицията, изборът не съществува.

Въпреки, че някои могат да считат образоването чрез изкуство за лукс, простите творчески дейности са някои от градивните елементи за развитието на едно дете. Умението да създават и оценяват визуална естетика, може да се окаже от изключителна важност за оформянето на следващото поколение деца.

Насърчаването на креативност не просто ще увеличи шансовете на детето да се ориентира  в творческа посока, но ще му помогне в умственото, социалното и емоционалното развитие. Ето и накои от най-важните умения, които децата придобиват, учейки се да творят:

  • Двигателни умения: Много от дейностите, участващи в изграждането на изкуство, като държане на четка или драскане с креда, са от съществено значение за развитието на фините двигателни умения на малките деца. Предучилищните програми, например, наблягат на използването на ножици, защото се развива сръчността у децата, която след това ще им трябва при писането.
  • Езиково развитие: Когато се занимават с изкуство от малки, децата започват да развиват умения за себеизразяване чрез цветове, форми и действия. Точно поради тази причина в много начални училища, малките ученици се учат да описват емоциите си и да говорят повече за това, което чувстват чрез своите собствени артистични творения.
  • Вземане на решения: Художественото образование укрепва уменията за разрешаване на проблеми и критичното мислене у децата. Практика, която със сигурност ще им бъде полезна в бъдещия им опит със живота.
  • Визуално учене: Чрез рисуване, скулптуриране с глина или пластилин, всички подобни действия развиват визуалните-пространствени умения, които са по-важни от всякога. В дигиталния свят, в който децата ни израстват, те могат да боравят със смарт устройства още преди да са се научили да четат. Това означава, че по-лесно от всякога те възприемат визуална информация. Тази информация се състои от знаци, които получаваме от снимки или триизмерни обекти от цифрови медии, книги и телевизия. Изкуството учи малчуганите как да тълкуват, критикуват, и използват визуалната информация, и най-важното как да правят избор въз основа на наученото.
  • Изобретателност: Когато децата са насърчавани да изразят себе си и да поемат рискове в създаването на изкуство, те развиват чувство за иновации, което ще бъде важно в живота им като възрастни. Обществото се нуждае точно от такъв тип хора, които търсят нови начини и подобрения, а не просто следват посоки.

Базирайки се на тези практики, ние в Клуба на DigitalKidZ предлагаме в работилниците си образователен подход “учене чрез опит и преживяване”, наречен още “емпирическо учене” или “активно учене”.

Ученето чрез опит и преживяване означава промяна на поведението на едно лице, вследствие на практическото прилагане на изводите, направени от анализа на личния опит. Такова обучение има тогава, когато детето разсъждава върху занятията, прави критичен анализ, отсявайки полезното и важното, което трябва да запомни и впоследствие прилага на следващото занятие това, което е научило.