Ако сте съмишленици в инициативата DigitalKidZ, най-вероятно сте запознати какво стои зад голямото „Z“ в края на името ни. Ако пък, случайно сте изпуснали да разберете малката ни тайна, днес сме решили да ви разкажем малко повече за нея.

„Z“ е прекият символ на нашата инициатива, който крие зад себе си най-важната ни мисия, а именно децата. Дигиталните деца, за които толкова усилено говорим и правим всичко възможно те да живеят в един по-сигурен и добър свят, за да сме спокойни и ние за тяхното бъдеще.

Поколението Z е основната характеристика, отличаваща ни от нашите деца. Младежите, родени след 2000 г., не знаят какво е свят без Интернет, отгледани са в присъствието на пет екрана – смартфон, таблет, компютър, лаптоп и телевизор, които им дават всичката необходима информация за света. Техният живот вече по нищо не се докосва до копнежите и желанията на предишните поколения.

Children-smartphone-tablet-screens

Z генерацията е в центъра на работата на бъдещето и има по-голяма власт, отколкото което и да е предишно поколение, да предефинира начина, по който сме свикнали да работим. Дори и прекалено малки те вече са видели толкова много актуални технологии, благодарение на които са се превърнали в свои собствени „възпитатели“. Те могат да научат сложни неща, като това как да обновят операционната система на компютъра си по същия начин, по който могат да се научат да пекат сладкиш – от един онлайн видео урок или клип в платформи като Youtube. С това поколение начело на работната сила, всяка индустрия ще усети голяма промяна в начина си на развитие.

Няколко типични качества на децата от това поколение:

  • Те са изключително предприемачески настроени. Седемдесет и два процента от гимназистите в ранен курс искат да започнат бизнес някой ден. А близо 40 на сто са на мнение, че когато пораснат ще измислят нещо, което ще промени света.
  • Те са отговорни. По-голяма част от децата в различни видове проучвания по темата заявяват, че биха предпочели да си спестят пари, отколкото да ги изхарчат.
  • Те се влияят силно от семействата си. Консултират се по отношение на важни за тях избори и споделят личните си преживявания (за разлика от предишните поколения).
  • Те са информирани. Много от по-големите представители на Z поколението споделят в проучвания, че са загрижени за икономиката и тероризма, тъй като те имат силно влияние върху бъдещето им. Загрижени са за случващото се по света и влиянието на човека върху планетата.
  • Едно лошо качество, което наследяват от света, в който израстват, е ниското ниво на концентрация. Прекалено трудно задържат вниманието си върху едно нещо, защото още от малки са свикнали да се занимават с няколко дейности наведнъж.

Разбира се, винаги остава възможността, всеки наш анализ за представителите на това поколение, да се измени драстично в процеса на израстването им. Каквото и да се случи, имайки предвид средата, в която децата ни живеят, ние носим моралната отговорност да ги образоваме по най-адекватния за времето ни начин.

DigitalKidZ е инициатива, която усилено работи в посока това не просто да се случи, а да се превърне в тенденция за идните поколения. През последните няколко години организираме конференции, работилници, лекции и дори написахме наръчник, а това лятно сбъднахме и още една мечта –  поставихме основите на DigitalKidZ клуб. Целта ни е да помогнем обучението на съвременните деца, за да правят информирани и аргументирани свободни избори. Разберете повече.