Твърде често етикетите, които биват слагани на децата на съвремието ни са „мързеливи“, „незаинтересовани“, „неграмотни“, „арогантни“, „груби“ или „лоши“. Обществото ги обвинява, че „технологиите промиват мозъците им“, а те не умеят да общуват и учат.

Всички ние от Digital KidZ – лектори, ментори, организатори, партньори, съмишленици и приятели сме на различно мнение. Ние знаем, че „дигиталните деца“ са „креативни“, „мъдри“, „умни“, „предприемчиви“, „находчиви“, „интелигентни“, „прекрасни“, „инициативни“ и „смели“. Вярваме, че те могат и всеки ден променят света, в който живеем и наша отговорност, като общество, родители, учители и социално – отговорни компании, е да ги научим да го правят отговорно и с грижа най-вече за себе си.

„Проблемът е не в технологиите, а в хората.“

Учениците от 10А клас на Езикова гимназия „Пейо Яворов“ ни го доказват още веднъж. Подтикнати от  преподавателя си по английски език – представител на поколението Y и типично обвързан с кауза, те проявяват своите предприемачески умения и характерна за поколението Z находчивост, за да организират благотворителна кампания в краудфъндинг платформа. Целта е да съберат 25 000 долара за 25 учебни дни и да построят училище в Лаос, Гана или Гватемала.

Признайте си сега, ама искрено, колко от вас на 17 години се интересуваха от социално предприемачество и организираха кампании – заснемане на видео, популяризация в социалните мрежи, комуникация на кампанията в името на строежа на ново училище. Човек е точно толкова голям, колкото са големи мечтите му, а поколението Z умеят да мечтаят с размах!

Ако желаете да разберете повече за новото поколение Z и как да съумеете да ги вдъхновите, за да разкрият най-добрите заложби в себе си – Digital KidZ е правилната дестинация. Очакваме ви на 16 май в Модерен театър – София, билетите са събитието са в продажба. Програмата на второто издание на форума дискутира мисловните карти като образователен метод, design thinking, предприемачеството и технологиите като инструмент за образователен напредък, образователните онлайн платформи, дислексията като предизвикателство пред образователния процес.