овокирани от темата на второто издание на Digital KidZ, което ще се състои на 16 май – „Digital KidZ като мост между Технологиите и Образованието“ днес споделяме една нестандартна теория за „Училището на бъдещето“, която провикира интереса ни.

Според теорията на Андреа Шулман,  преподавател от 7 години, днес в училище децата биват обучавани посредством „страх“ и „внушение за контрол“, което е за сметка на тяхното здраве и умения за себереализация. Тя вярва, че децата губят умението си да учат и присъщото им детско любопитство да изследват света, защото влизат в рутината на учебния процес и биват ежедневно притискани от правилата за дисциплина, биват сравнявани помежду си и пренатоварвани.

1. Медитация

„Ако всяко 8-годишно дете по света се научи да медитира, ще елиминираме насилието в целия свят в рамките на едно поколение.“ Далай Лама

Тези от вас, които практикуват медитация знаят за какво става дума. В забързаното и динамично ежедневие все по-често чуваме думата „медитация“, а позитивните й ефекти биват добре описани и неколкократно доказани. Медитацията изчиства мозъка от напрегнатите мисли, спомага за по-добра концентрация и ментално здраве.

В началото на първия учебен час, преподавателят изгубва поне 5 минути в организационни задачи, а през това време учениците бездействат. Медитацията може да бъде един много полезен начин за оползотворяване на подобни паузи.

2. Здравословно хранене

Много „гореща“ тема, която вълнува всеки родител. Все по-често чуваме за вредните храни и напитки, които се предлагат в училищните лавки. Децата трудно спазват и осъзнават съветите на родителите си. „Яж само това, не яж онова“, детето кима с глава, но на следващия ден се изкушава, когато види всичките си приятели да си купуват новата вафла или новия чипс.

Очевидно е, че съветите не вършат работа и децата имат нужда от обяснение ЗАЩО да не хапват от това и ЗАЩО плодовете са полезни. Дори един час седмично по темата ще свърши работа, ако нещата бъдат обяснени по начин, адекватен и атрактивен за възрастта им.

3. Законът на привличането

Училище, университет, работа по специалността – това е обичайният сценарий, с който се възпитават децата и сякаш по подразбиране това трябва да се случи. Те знаят, че ТРЯБВА да влязат в университет, ТРЯБВА да работят по специалността си и за нищо на света НЕ бива да прекъсват или пропускат година от образованието си. Подобен начин на мислене е лишил десетки, стотици, хиляди хора от възможността да преследват мечтите и страстите си.

Ако научим децата да използват Закона на привличането, те ще са по-близо до мечтаната от тях кариера и ще правят това, което обичат. В крайна сметка, те ще бъдат щастливи. Светът ще стане по-добър.

Е, какво мислите, как си представяте вие „училището на бъдещето“, в което ще учат вашите деца и внуци?