Развиване на емоционалната интелигентност и творчески потенциал в децата

12 Ное. 2016
17:20 - 17:40
Българско школо "Васил Левски"

Развиване на емоционалната интелигентност и творчески потенциал в децата

Това което определям като част от психичната превенция за бебета и деца е лечебната сила на майчиния глас, който в комбинация с позитивни послания и способност за овладяване и назоваване емоцията на бебето, може да е подход за изграждане на здравословно свързване на бебето със себе си и база за са сигурна привързаност към майката.

Психичното структуриране на бебето, започва своето начало от свързаността и емоционалния обмен между мама и бебе.“ Психичното раждане „ за което говори Маргарет Малер е един висш принцип, който оформя Аза на детето. От тази свързаност с майката след раждането се отделя бебето като нова индивидуалност, която изгражда своите телесни и психични граници.

За тази цел е важно, началното захранване и зареждане с любов и приемане на бебето още във вътреутробното му развитие. Майката да има ресурс да мисли, говори, откликва, да назовава емоциите на бебето, което ще бъде основа за развиване на сигурна или несигурна привързаност между тях.

Всяка любяща майка може да „въздейства ” на своето дете различни психични команди-послания към неговото подсъзнание, за да влияе върху психичното и телесно здраве. Мама- терапията, чрез определени думи, глас, интонация въздейства върху подсъзнанието на детето, като закодира определени команди, които ума на детето да преработва и реализира. Детето е отворена система към посланията и отношението ,което има неговата майка към него. То поглъща знанието за себе си през нейните думи и поглед, то разбира и много истини за нея самата, които несъзнателно тя излъчва и предава.

Метода майчина хипноза използва протоколи изготвени на база на детската психология и хипнотичния език. Направени са множество изследвания, доказали ефективността им и значение за психичното здраве на децата. Друг интересен факт е, че майчината хипноза помага при справянето с болестта на детето , ако е налице такава. Когато се работи за психичния баланс и майката „програмира“ ума на детето с мисли и думи вибриращи с позитивна нагласа и безусловна любов, имунитета на детето се засилва и оздравява тялото и подхранва психичната зрялост. Четох много за метода и приложих основните-базисни приложения в моята практика и получавам позитивни отзиви от майките за прилагането на метода, който го комбинирам с обучителен модул за значението на думите, съдържането на емоциите на детето, важността на символичните граници и спазването правата на дете и родител.

Създател на метода е детския психиатър, проф. Борис Зиновиевич Драпкин. Той въвежда този нов психотерапевтичен метод. Изпробван е върху хиляди пациенти и е патентован още през 2001 година, признат е от Руското общество на детските психиатри, преподава се в „Катедрата по детско-юношеска психиатрия, психотерапия и клинична психология”. В разработването на метода са използвани достижения от различни психоаналитични направления и залага на своята практичност и ефективност.

Аз доразвих метода на базата на моите наблюдения и работа с деца и родители и практичните протоколи имат силно позитивно въздействие върху децата, балансирайки психично, телесно и емоционално децата.

Теми по които работим :

  • Бебето още в утробата чува и разбира всичко ставащо отвън с неговата майка и баща
  • Бебето формира аз образ още във вътреутробното си развитие
  • Емоциите и думите на майката са основа за изграждане на сигурна или не привързаност между нея и роденото вече дете
  • Думи които лекуват и поправят травми още в бебешка възраст или ранното детство
  • Ролята и връзката между майката и бащата за здравето на детето
  • Как се извършва „ символичното-психично раждане „ на детето
  • Значението на границите и тяхното символично поставяне