Какво включва партньорската програма DigitalKidZ: Училище с „отворен код“?
обучения и менторски програми за учители
достъп до онлайн образователна платформа с допълнителни учебни материали
онлайн платформа за компютърно моделиране – STEM клубове по интереси
микроконтролерна платка, подкрепяща обучението по програмиране чрез работа по проекти – DigitalKidZ Inventors Board
„алтернативни“/мултисензорни площадки и съоръжения за спортни активности навън
образователна игра за развиване на емоционалната интелигентност (1-2 клас) – DigitalKidZ Imagination
Програмата е доказано успешна и тествана сред 1500 деца на възраст 8-16 години и 19 учителя в 7 града на България
DigitalKidZ: Училище с “отворен код” е учебна програма за трансформация на образованието в българските училища, в унисон с компетенциите на 21век.
Проектът DigitalKidZ: Училище с “отворен“ код е базиран на игровия подход, „ученето чрез правене“ и стратегията за Единен Дигитален пазар в Европа. Включва учебна програма и прилежащия й инструментариум – образователна игра за емоционална и множествена интелигентност, онлайн платформа за компютърно моделиране, кутии със STEM учебни проекти и микропроцесорни платки, както и всички необходими допълнителни обучения, ментосрка подкрепа и инструменти за учители. Целта е часове по компютърно моделиране и/или допълнителните занимания по математика, програмиране и инженерни науки да бъдат забавни и полезни и да се подпомогне овладяването на ключовите компетентности извън общообразователната подготовка.
Програмата е разработена с подкрепата на Посолство Финландия в България и е съобразена с изискванията на Министерство на образованието и науката в Наредбата за приобщаващото образование и всички препоръки на Европейската комисия.
Предвидена е възможност за получаване на кредити по чл.49 от Наредба 12 за всички преподаватели, обучени по програмата DigitalKidZ: Училище с “отворен код” и които ръководят DigitalKidZ STEM Клуб в своето училище.
Оценявам високо амбицията на Фондацията да постави децата в центъра на своите проекти и решения, защото именно това е в основата на успеха, които имаме ние в образованието на Финландия и сме щастливи с партньорството, което имаме, защото споделяме идентични цели.
Образованието на днешните деца трябва да се осъществява в интерактивна технологична образователна среда, която да им дава равен достъп до съвременно образование.
Приветствам Фондация „Дигиталните деца“ и нейния екип за ангажираността и постоянството относно въвеждането на иновативни образователни технологии, методи и практики, целящи повишаването на нивото на дигиталната грамотност и креативно-аналитично мислене на младите хора в България.
„Ако целта на образованието преди век е било да научи бъдещите служители да остигат по-високо качество на стандартизираната продукция за по-малко време, следвайки нарежданията на своя началник – смяна, образованието днес следва да учи децата да бъдат човеци, да мислят, да изобретяват, да бъдат адаптивни.”
Ако искате да подобрите преживяването на своите ученици в часовете по компютърно моделиране или планирате да участвате в новия проект за училищни клубове по интереси, съгласно измененията в Наредбата за приобщаващото образование и искате:
пишете на stem@digitalkidz.eu, за да научите повече за актуалните възможности.