Проектът „Училище с „отворен код“ въплъщава мисията на Фондация „Дигиталните деца“ – безплатен достъп до качествено образование на всички деца. Децата, които ние наричаме „дигитални“ (DigitalKidZ®), защото не познават света преди технологиите.

И ако за нас, възрастните, техните родители и учители, технологиите са инструмент, с чиято употреба трябва да привикнем и усвоим, децата ни боравят с тях интуитивно.

Важно е интернет да бъде извор на възможности и знания за децата, средство да общуват, да развиват уменията си и да подобрят своите перспективи за намиране на работа и за квалификация, а не заплаха и враг.

“Близо 65% от професиите на бъдещето към днешна дата все още не са ни известни и макар да знаем, че съвременната икономика има нужда не от чиновници, а от лидери, образователната методология в класната стая не е адаптирана от десетилетия. Децата все още се приучават да работят самостоятелно вместо в екип, стоят в редици един зад друг вместо да комуникират помежду си, заучават и възпроизвеждат знания вместо да решават проблеми.

Учебната система днес отразява уменията, необходими на едно индустриално общество, време, в което са отраснали нашите родители, но по никакъв начин не отговаря на изискванията на глобалния пазар и дигиталната екосистема, в която живеем днес”

Ивелина Атанасова, "Жена на годината 2016, категория "Иновации и Хайтек" и председател на Фондация "Дигиталните деца"

Основни акценти

  • 65% от професиите на бъдещето към днешна дата не съществуват.
  • Креативността, даването на идеи и обработката на информация ще бъдат сред най-търсените професионални умения. 
  • STEM уменията ще бъдат задължителни- софтуерът вече не е само в компютъра, но и в телефона, таблета, часовника, телевизора, автомобила, магазина, заводския цех, прахосмукачката, печката, пералнята.
  • В ЕС ще са необходими близо 1 милион ИТ специалисти през следващото десетилетие.

Предизвикателства

  • 40% от българските ученици са функционално неграмотни и социално неподвижни, което доказва неумението на подрастващите да приложат наученото в училище на практика и готовността им да се справят в живота в края на задължителното образование.
  • България е на първо място в ЕС по брой младежи, които не правят нищо и това не засяга единствено младежката безработица – всеки пети между 15 и 24 години не учи, не работи и не е включен в програми за кариерно развитие. 
  • Българите са една от най-нещастните нации в света, а нивото на щастие в пряка зависимост с личностната и професионална реализация на индивида.
  • Много от младите хора се страхуват да кандидатстват за работа и нямат идея за бъдещото си развитие.